Het West-Brabants Archief stelt iedereen in staat archieven en collecties kosteloos te raadplegen in de studiezaal en op de website. Wat je - als fysieke of virtuele bezoeker -  daarbij van ons kan verwachten, hebben we in een aantal servicenormen vastgelegd:

  • We zijn je graag van dienst en daarbij kun je steeds rekenen op onze hulpvaardigheid en vriendelijkheid. We denken graag met je mee en zetten onze kennis en vaardigheden steeds met veel plezier in om een antwoord op je vraag te kunnen vinden.
  • Op dinsdag en donderdag zijn wij op afspraak geopend, eventuele aanpassingen vind je steeds op deze website. We zijn het makkelijkst te bereiken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Je krijgt steeds binnen twee werkdagen een antwoord of bericht over de verdere gang van zaken (termijn beantwoording, eventuele kosten).
  • Betrouwbare en actuele informatie over onze bronnen en bestanden staan op onze website en in onze studiezaal tot je beschikking. Wij geven duidelijk aan welke digitaal beschikbaar zijn en hoe je die kunt raadplegen. Inzage van originele stukken is mogelijk in onze studiezaal. We communiceren duidelijk over de verschillende procedures voor de aanvraag van archiefstukken, bibliotheekwerken en materiaal uit de beeldcollecties.
  • We hebben twee depots op afstand: locatie Bergen op Zoom en locatie Oudenbosch. Als je archieven wilt raadplegen die een plaats hebben in het depot in Oudenbosch, dan kan het minimaal twee werkdagen duren voor we die in onze studiezaal in Bergen op Zoom beschikbaar hebben.
  • De tarieven van onze dienstverlening zijn duidelijk zichtbaar op de website en in de studiezaal.
  • Als het antwoord op je vraag niet bij ons is te vinden is, dan helpen we je graag de (archief)instelling te vinden waar je vraag wel kan worden beantwoord.
  • We staan open voor klachten, opmerkingen en wensen. In de studiezaal en op de website is daarvoor een formulier beschikbaar. We nemen steeds zo spoedig mogelijk contact met je op naar aanleiding van een opmerking, klacht of wens en proberen deze uiterlijk binnen zes weken af te handelen.