Jouw visie is voor ons van belang

Reacties van bezoekers stellen wij zeer op prijs. Deze reacties helpen ons om de dienstverlening beter af te stemmen op jouw wensen en ideeën. Wij hopen natuurlijk dat je bezoek aan het West-Brabants Archief nuttig en plezierig verloopt en proberen je daarbij zo goed mogelijk van dienst te zijn. Als er iets mis gaat, dan zullen wij proberen dit te verhelpen. Maak daarom niet alleen je wensen en ideeën, maar ook je klacht aan ons kenbaar. Wat is een klacht precies? Een klacht is elke uiting van onvrede over een behandeling of bejegening.

Indienen van een klacht

Als je een klacht hebt tijdens je bezoek aan het West-Brabants Archief, neem dan contact op met een medewerk(st)er van de studiezaal. Hij/zij zal proberen jouw klacht eerst zelf op te lossen. Als je klacht niet tijdens je bezoek kan worden afgedaan, dan kun je de aard van je klacht omschrijven op het klachtenformulier. Dit formulier is verkrijgbaar bij de balie in de studiezaal. Het volledig ingevulde formulier kun je afgeven aan de medewerk(st)er van de studiezaal. Je kunt een klacht ook later indienen door het klachtenformulier te downloaden, in te vullen en dit per mail of per post te verzenden aan de directeur van het West-Brabants Archief. Het email-adres is: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en het postadres: Hofstraat 2b, 4611 TJ te Bergen op Zoom.

Afhandeling van klachten

Een mondeling geuite klacht wordt behandeld door de dienstdoende studiezaalmedewerker(ster). Een schriftelijke klacht wordt behandeld door de directeur van het West-Brabants Archief. Je krijgt binnen 7 dagen na ontvangst van je klacht een bevestiging. De directeur van het West-Brabants Archief zend je uiterlijk 14 dagen na binnenkomst een schriftelijk antwoord op jouw klacht. Als je niet tevreden bent over de behandeling van je klacht, kun je een bezwaarschrift indienen bij het dagelijks bestuur van het West-Brabants Archief. Het dagelijks bestuur van het West-Brabants Archief neemt in principe binnen zes weken na ontvangst van het bezwaarschrift een beslissing en deelt deze schriftelijk aan de klager mee. Ben je het niet eens met de beslissing, dan kun je deze voorleggen aan de Nationale Ombudsman