Blij en trots zijn wij op het feit dat we een score van 8,2 behaald hebben bij het onderzoek naar onze dienstverlening.

Iedere 2 jaar kunnen archiefdiensten mee doen aan de "Kwaliteitsmonitor Dienstverlening Archieven". Het West-Brabants Archief (WBA) deed voor de derde keer mee en 288 klanten hebben aan het einde van 2024 de moeite genomen om de kwaliteitsmonitor in te vullen, waarvoor veel dank! Het is voor ons een belangrijk instrument om onze dienstverlening nog verder te verbeteren. 

We krijgen als WBA een overall waardering van 8,2 en dat is iets hoger dan het landelijk gemiddelde van 7,9. Uit het onderzoek blijkt dat de meeste van onze klanten contact met ons zoeken via e-mail en dat zij erg tevreden zijn over de snelheid én het inhoudelijke antwoord. We ontvangen hiervoor een score van 8,9 (landelijk een 8,6). Een verbeterpunt is onze telefonische bereikbaarheid, deze krijgt een score van 7,9 (landelijk een 8,2). 

Met de score (8,3) die we voor de gebruikersvriendelijkheid van onze website kregen, zitten we in de Top 3 van heel Nederland. Ook voor het aanbod van archieven en collecties via onze website scoren we hoog (8,2) en vormen we samen met onze collega’s van het BHIC en het Regionaal Archief Tilburg de landelijke Top 3. Iets waar Noord-Brabant dus trots op mag zijn. 

Ook onze Scanning on Demand service wordt hoog gewaardeerd. We ontvingen hiervoor maar liefst een score van 9,1!

Nogmaals dank aan al onze klanten die meegewerkt hebben aan het onderzoek. 

 

Medewerkers West-Brabants Archief.
Februari 2025