Het West-Brabants Archief stelt iedereen in staat archieven en collecties kosteloos te raadplegen in de studiezaal en op de website. Wat u - als fysieke of virtuele bezoeker -  daarbij van ons kan verwachten, hebben we in een aantal servicenormen vastgelegd:

Wij zijn er om u van dienst te zijn en wij zijn voor u herkenbaar. U kunt rekenen op onze hulpvaardigheid en vriendelijkheid.

Wij denken met u mee en zetten onze kennis en vaardigheden in om een antwoord op uw vraag te kunnen vinden.

Wij zijn 21 uur per week geopend: dinsdag, woensdag en donderdag van 9:00 – 16:00 uur, met uitzondering van feestdagen. Zie onze website voor actuele sluitingsdagen.

Wij zijn bereikbaar via brief, telefoon, email, internet en via chat. U krijgt binnen twee werkdagen een antwoord of bericht over de verdere gang van zaken (termijn beantwoording, eventuele kosten).

Betrouwbare en actuele informatie over onze bronnen en bestanden staan op onze website en in onze studiezaal tot uw beschikking. Wij geven duidelijk aan welke digitaal beschikbaar zijn en hoe u die kunt raadplegen.

Inzage van originele stukken is mogelijk op onze studiezaal. We communiceren duidelijk over de verschillende procedures voor de aanvraag van archiefstukken, bibliotheekwerken en materiaal uit de beeldcollecties.

We hebben twee depots op afstand: locatie Bergen op Zoom en locatie Oudenbosch. Er is op openingsdagen een aantal transportmomenten per dag van en naar het depot in Bergen op Zoom. Als u archieven wilt raadplegen, die berusten in het depot in Oudenbosch, dient u die minimaal twee werkdagen van tevoren aan te vragen.

De tarieven van onze dienstverlening zijn duidelijk zichtbaar op de website en in de studiezaal.

Als het antwoord op uw vraag niet bij ons te vinden is, helpen wij u de (archief)instelling te vinden waar uw vraag wel beantwoord kan worden.

Wij staan open voor klachten, opmerkingen en wensen. In de studiezaal en op de website is daarvoor een formulier beschikbaar. U helpt daarmee onze dienstverlening te verbeteren.
Binnen twee werkdagen wordt met u contact opgenomen naar aanleiding van een opmerking of wens. Uw klacht wordt binnen zes weken behandeld.